Lodowe serduszka amaretto

Ostatnio w trakcie spacerów po księgarni natrafiłam na nową pozycję Nigelli Lawson, autorki moich ulubionych książek kucharskich. Pamiętam czasy, kiedy na polskim rynku były dwie tylko pozycje tej kulinarnej bogini, a teraz co rusz pojawia się jakiś nowy tytuł. Powiem szczerze, że już nawet nie nadążam za nimi. Ale ten wydał mi się wyjątkowo atrakcyjny dla mnie. Książka nosi tytuł "Nigellissima", którym nawiązuje do języka włoskiego, ponieważ pozycja ta w całości poświęcona jest kuchni ze słonecznej Italii.

Kuchnia włoska to moja numer jeden do jedzenia, gotowania, wąchania, przyprawiania, wymyślania i inspirowania. Tym razem przy moich lodowych serduszkach amaretto tylko zainspirowałam się przepisem na włoskie Semifreddo z likierem amaretto wg Nigelli, jednak dalej pozostałam w ramach włoskich składników. Poniżej przepis na wyśmienite serduszka.


Lodowe serduszka amaretto




Składniki:
-450 ml śmietanki 12%
-250 g serka mascarpone
-100 ml likieru amaretto
-3 łyżki cukru pudru
-opakowanie włoskich biszkoptów amaretto
-syrop malinowa

Sposób przyrządzenia:
Ubić śmietankę z cukrem pudrem, dodać ubity serek mascarpone z likierem amaretto. Dokładnie zmiksować.
Ubić ciasteczka młotkiem i dodać do masy.
Nałożyć do foremek w kształcie serduszek. Włożyć do zamrażarki na co najmniej 6 godzin.
Przed podaniem polać syropem malinowym.



 Smacznego!

Wiem, że lody na zimę to nie jest dobry pomysł. Ale wiosna na chwilę zawitała w Warszawie i zdążyłam błędnie uwierzyć, że tak już będzie zawsze ... :D


Brak komentarzy: