Szarlotki

Uwielbiam szarlotki. Robię je na bardzo różne sposoby. Na ten weekend zrobiłam szarlotkę z dużą ilością cynamonu i pyszną, chrupiącą kruszonką. Poniżej przepis.

Cynamonowa szarlotka z kruszonką
Składniki i sposób przyrządzenia:
Ciasto:
-250 g mąki
-125 g masła
-3 żółtka
-łyżka śmietany
-3 łyżki cukru
-szczypta soli

Wszystkie składniki połączyć w kolejności: mąka z pokrojonym masłem, cukier, sól, żółtka, śmietana (jeśli ciasto pomimo długiego zagniatania się nie łączy można dodać odrobinę więcej śmietany). Zagnieść delikatnie (nie ugnieść) na stolnicy i podzielić na dwie części.
Jedną część włożyć do lodówki, drugą rozłożyć w okrągłej foremce do ciasta wcześniej wysmarowanej delikatnie masłem. Kiedy już będzie dokładnie ułożone podziubać całe widelcem i włożyć do nagrzanego do 190 st C piekarnika na 10 minut.

W tym czasie zrobić pianę.

Piana:
-3 białka
-3 łyżki cukru pudru
-szczypta soli

Ubić białka ze szczyptą soli na pianę i dodać cukier nadal ubijając.

Na podpieczony spód posypać trochę bułki tartej i wyłożyć jabłka smażone (ja miałam słoik od mamy). Jabłka posypać porządnie cynamonem.

I na to wyłożyć pianę. Drugą część ciasta pokroić w paski, resztki pokruszyć i wyłożyć na wierzch piany.

Piec w 180 st C przez ok. 35-40 minut.

Można podawać z lodami waniliowymi jeszcze na ciepło.
Smacznego!
A na dobry tydzień piosenka w części wygwizdana, a jakże przyjemna i relaksująca "Truth" w wersji Alexandra feat RZA.


 Jej, mam nadzieję, że już niedługo przyjdzie wreszcie prawdziwa wiosna i to już na stałe. W ramach manifestu od tej pory zamieszczam na końcu każdego postu jakieś zdjęcie przywołujące wiosnę.

Brak komentarzy: